reklama
cz / EN / esp

Italský výrobce těstovin Barilla proti gayům v reklamě

Guido Barilla nechce ve svých kampaních používat gaye

reklama

Nedávno jsme vás na základě Putinova homofobního zákona vyzývali k bojkotu ruské vodky. Netrvalo dlouho a je tady novy mezinárodní skandál s dalším bojkotem.

FRESH TIP: Britská firma bojkotuje ruskou vodku!

USA a příznivci mezinárodních práv homosexuálů vyzvali svět k bojkotu italských těstovin Barilla, jejichž výkonný ředitel Guido Barilla řekl, že barilla by nikdy nepoužila homosexuální rodinu ve svých reklamách.

Jeho poznámka vyvolala bouři protestu na sociálních sítích, po nichž následovaly on-line petice v angličtině, němčině a italštině, ke kterým se mj. připojil i italsky dramatik a nositel Nobelovy ceny Dario Fo.

Návrh první petice zveřejnila Beth Allen z Takoma Park, Maryland, matka dvou dětí a lesbička, na serveru MoveOn.org, a během krátké chvíle získala 85.000 podpisů.

foto: konkurenční firma Bertoli se svou reklamou


" Guido Barilla dal jasně najevo, co cítí k rodinám jako je ta moje, tím, že nechce nikdy vidět gay rodiny v reklamách své firmy, " říká Allen ve svém návrhu .

"Řekl, že homosexuálové můžou jíst těstoviny jiných značek, pokud se jim to nelibí. Chápu jeho slova tak, že bychom měli jist jiné těstoviny, " řekla.

Guido Barilla (55) vyvolal bouřlivou polemiku v italských rozhlasových stanicích.

" Nikdy bych neudělal reklamu s homosexuální rodinou, ne pro nedostatek respektu, ale proto, že s nimi nesouhlasíme. Našim zákazníkem je klasická rodina, kde žena hraje zásadní roli, " řekl.


foto: Guido Barilla

Barilla také řekl, že jej nezajímá, zda homosexuální spotřebitelé přestanou kupovat těstoviny jeho společnosti, která je největším světovým výrobcem těstovin.

Pokud homosexuálům chutnají naše těstoviny a líbí se jim naše reklamy, budou je jíst. Pokud se jim nelíbí, pak je jíst nebudou a budou jíst jiné značky , " řekl.

FRESH TIP: Putin podepsal zákon proti "propagaci homosexuality". Podle něj bude tento zákon chránit děti.


Laureát Nobelovy ceny Dario Fo vyzval Barillu, aby jako omluvu za své  poznámky vytvořil reklamu, ve které budou gay rodiče .

Po velkém tlaku veřejnosti Barilla vydal minulý pátek omluvu. Na Facebooku zveřejnil video v angličtině, ve kterém mj. říká, že si váží každého, " včetně homosexuálů a jejich rodin. "

"Vyslechl jsem si nespočet reakcí na svá slova z celého světa, které ve mně vyvolaly depresi a smutek. Je jasné, že se musím ještě hodně učit, jak správně mluvit o vývoji rodin,“ řekl.

Společnost Barilla existuje již 140 let a Guido Barilla ji vlastní se svými bratry Lucou a Paolem. Zaměstnává 8000 lidí a jejich 30 výrobních závodů vyrobí 1.700.000 tun těstovin ročně.

V souvislosti s těmito homofobními projevy vystoupila konkurenční společnost Bertoli, která připomněla svoji kampaň z roku 2009 s homosexuálním párem v hlavní roli.
 

 

Šéf Barilly Guido Barilla se za své výroky omluvil...  Jenže image značky se těžko dá napravit. Přece jenom je na trhu z čeho vybírat. Kdykoli uvidím v regálu Barillu a jinou značku, sáhnu asi po té druhé...

DEJ / 29.09.2013
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





Tomas 03.10.2013
Jestli je tam gay rodina nebo ne, to je mi celkem fuk. Ale co mně co je na tom nebezpečné je to vymezování proti gayům. Protože od toho je jen krůček k hate crimes a společenské šikaně všeobecně. Stačí se podívat na našeho Klause. Tak kolem sebe shromažďuje takovou téměř nacionalistickou sebranku která kdáká podobná moudra do světa. Na duhou stranu gayové by se měli snažit aby jejich obraz ve společnosti byl jiný než zmalovaná vykroucená buzna s chlupatým nahým zadkem na gaypride. K těm rodinám samozřejmě klasická rodina je fajn, nikod ji nikomu nebere, ale když ji někdo nemůže vytvořit tak je méněcenný?
Petr R. 03.10.2013
hlavně, že tady pořád mluvíme o rovnoprávnosti a uznání...ale sami gayové evidentně nesnesou, když s nimi někdo nesouhlasí a nemá stejný názor...sorry, ale tímhle se tady diskriminuje svoboda stejná, o jakou gayové sami usilují...fakt s tímhle nesouhlasím, je to prostě jejich svobodné rozhodnutí a názor mít na gay rodinu takový, či makový pohled....
Mikino 03.10.2013
A co se stane až buzny čili gayové dojdou uznání všude? To si potom najdou jiný směr své aktivity. Mohli by začít prosazovat,že být gay je něco víc než hetero a snažit se o zvýšení počtu gayů. :o) Gay sex.orientace by se mohla vyučovat na školách. V budoucnu by pak gay vědátoři přišli na to jak vytvářet nové jedince bezpohlavního styku a těhotenství. Časem by se svět rozdělil na dvě části: místo kde budou žít jen gayové a místo kde budou žít jen lesby. A pak teprve konečně vše kolem tohoto tématu bude vyřešeno k úplné spokojenosti všech. :o)))
Jsem rád,že se té daleké homobudoucnosti se nedožiju.
PS:pokud budou zde komentáře k mému příspěvku,pak vězte,že je číst nebudu,protože by to byl ztracený čas. :o)
martin11 03.10.2013
Samozrejme, veď aj negri, teda černosi, hneď ako odstránili segregáciu a dosiahli rovnoprávnosť si našli iný smer svojej aktivity a začali presadzovať, že byť černochom je niečo viac, než belochom a snažili sa o zvýšenie počtu černochov. Potom černošskí vedátori prišli na to ako vytvárať nových jedincov s ešte tmavšou pleťou. A toto sa stalo léta páne... Kurnik, mal som dávať lepší pozor na dejepise...
Pozn. Do uvedeného xenofóbneho vzorca môžete napasovať aj iných, ktorí sa nejako narodili a nemôžu za to. Kľúč je jednoduchý: za buzny, teda gayov môžete dosadiť rákosníkov, teda aziatov. Alebo sa poďme inšpirovať geografickým hľadiskom. U nás sa ľuďom narodeným mimo Bratislavy hovorí sedláci (vesničani po česky) šup ich do vzorca.
Alebo, mám lepší nápad!!! čo tak to komplet zredukovať, pozrieme sa na vec z opačnej strany a budeme uznávať len jednu skupinu!!! Skvelý nápad! Bude to heterosexuá
martin11 03.10.2013
*dokončenie: Bude to heterosexuál, blondiak, s modrými očami, nebude to Žid, ani Slovan, ani Afričan a určite ani Cigán. O tomto sme sa čosi dokonca na dejepise učili...
P.S.: Predpokladám, že predsa len zo svojho drahocenného času niečo obetuješ a zvedavosť ti nedovolí nenakuknúť. V tom prípade to bude sranda :D Nebudeš môcť napísať, aby si mi vynadal, lebo by si si spravil z orálneho otvoru análny :O Takže si môžeš akurát tak trieskať hlavu o stenu, pravda ak tam, kde si nejakú stenu máš
michal 33 03.10.2013
no to je zase kokot proboha, třeba to dělá čurák do špaget ... já bych mu ukázal co umí prostata takovým způsobem, že by ho ty diskriminační kydy přešly ...
Oli 03.10.2013
Všichni gayové tyhle věci berou moc blízko k srdci. Chtěj se líbit všem, ale tak to prostě nechodí.
To samý Rusko. Tam se nic nezměnilo! To, že byl vypsaný nějaký zákon, nezměnilo to vůbec nic. Jsou to jen mediální pomluvy, stejně jako tento článek. Jednoduše, ten muž je zřejmě trochu víc konzervativní a buzny z toho dělají světovou aféru.
martin11 03.10.2013
Som gay, ale po poslednom vyhlásení by som si Barillu kúpil. Uznať svoju chybu a ospravedlniť sa vyžaduje obrovskú odvahu a dáva príklad všetkým. Potešilo ma, ako sa ľudia zachovali, keď Barillu prestali nakupovať, ale toto ospravedlnenie oceňujem.
Ondřej 03.10.2013
Gay aktivisti mi začínají pomalu, ale jistě lézt krkem ještě víc, než nekvalitní produkty obou v článku zmíněných firem. Směšovat a připodobňovat v jednom článku dvě naprosto odlišné situace - na jedné straně stát, který vydá právní normu, která zjevně upírá základní lidská práva a svobody a na straně druhé soukromou firmu, která nechce ve svých reklamách buzny, protože si narozdíl od autora článku a některých diskutujících (pan Kaňka, Miro a Retro), umí spočítat, že, s ohledem na cílovou skupinu, by taková reklama byla kontraproduktivní, je nejen nefér, nýbrž i pro samotnou buzní komunitu pro své důsledky nežádoucí. Buďte tak laskavi a výkřiky o homofobii a o tom, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého si šetřete na situace, kde se to hodí, ne na situace, kde jde o respekt k odlišnému názoru svéprávného člověka, který dělá svůj business.
martin11 03.10.2013
Bolo by podľa teba správne natočiť reklamu, kde sa niekto vyjadrí, že nechce trebárs černocha? Na dôvažok to môže podložiť sociálnym darwinizmom ako svojím názorom.
Pri otázke toho, že by to bolo pre mňa ako "buznu" nežiaduce, asi narážaš na to, že vyhlásenie mohlo byť účelové. No, pána nepoznám natoľko, aby som to posúdil. A ani ho súdiť nechcem, skrátka oceňujem jeho ospravedlnenie, ktoré dáva pekný príklad.
Ondřej 03.10.2013
@martin11: ne, to by nebylo správné a lze se jen dohadovat, proč se mi snažíš něco takového podsouvat.
martin11 03.10.2013
Nemusíš sa dohadovať, vysvetlím ti to: Narodiť sa gayom je rovnaké ako narodiť sa černochom. Viem o čom hovorím, ja som si túto orientáciu nevybral. Ten tam hore vie, koľkokrát som sa snažil zmeniť. Snažil som sa, aby ma vzrušovali dievčatá, no nijako to nešlo. Okolo seba som často počul, že buzny to, buzny hento. A stále viac som sa presviedčal, že ja taký nie som. Nemôžem byť!!! Prečo práve ja? Až nedávno som si priznal farbu, keď som sa zaľúbil. Prestal som sa za to hanbiť, iný nebudem. Snažil som sa pretvoriť 23 rokov. 23 rokov som nemal sex. 23 rokov som sa bál s niekým sa zoznámiť a 23 rokov som sa hral na vzťahy s babami. Ale než to došlo k posteli, zľakol som sa. Teda, raz sme sa aj o čosi pokúšali, ale tá pekná baba ma ani trocha nevzrušila. Ani trocha. Chcem len povedať, že byť gayom nie je len o sexe. Je to o tom, že vy ľúbite, milujete rovnaké pohlavie. A tiež chcete mať svoju vysnenú lásku na celý život.<
martin11 03.10.2013
Tvrdíš, že by nebolo správne, keby niekto vyjadril svoj názor, že nechce vo svojich reklamách černocha. Nerozumiem potom, prečo je to v poriadku, keď ide o gayov a lesby. Keby si len vedel, koľko homosexuálov, ktorí sa neodvážia si sami pred sebou priznať, že sú iní ťa počúva, keď ich odsudzuješ. A najviac to zabolí, keď je to tvoj brat, sestra, kamarát/ka, spolužiaci, učitelia... Homosexuáli sú v každej skupine. A niektorí sa kvôli rečiam oženia, alebo vydajú. A nakoniec to vedie aj tak len k rozvodu, kde za sebou nechajú nešťastnú a podvedenú svoju heterosexuálnu polovičku, niekedy aj s deťmi.
Ondřej 04.10.2013
@martin11: co to na mě zase zkoušíš? Chápeš vůbec obsahový rozdíl mezi vlastní tázací větou: "Bolo by podľa teba správne natočiť reklamu, kde sa niekto vyjadrí, že nechce trebárs černocha?" a větou oznamovací: "Tvrdíš, že by nebolo správne, keby niekto vyjadril svoj názor, že nechce vo svojich reklamách černocha." Že ti není hanba, překrucovat význam vět. Připadám si jako Alenka v říši ultraaktivistů, kteří se neštítí ničeho. Nechte slušný lidi na pokoji, kálíte si tím akorát do vlastního hnízda a komunitě prokazujete medvědí službu. Stejně tak, jako výrobce opalovacích krémů nepoužije do reklamy černocha, tak výrobce špaget nepoužije buznu. Nedává totiž smysl, proč by měl. A žádný z tvých argumentů typu píchat jsem začal ve 23 a do té doby jsem oblboval holky, na tom opravdu nic nezmění.
martin11 28.12.2017
@Ondřej: Mám pocit, že skôr ty trpiš potrebou niekoho vymedzovať. Ja osobne sa neidentifikujem s nijakou komunitou na základe svojej orientácie. Môžeme pripustiť, že zamestnať černocha v reklame na opaľovacie krémy by nemalo dostatočnú výpovednú hodnotu. Ale čo majú cestoviny so sexuálnymi variáciami? Dokážeš rozoznať obsahový rozdiel medzi analógiou a vlastnou tendenčnou pseudoanalógiou? Že ti nie je hanba! Nechaj slušných ľudí napokoji a skús sa zamyslieť nad tým, čo píšes a na čo reaguješ. Pripadám si ako Alenka v ríši homofóbov, ktorí sa neštítia ničoho. Navyše, ja som nepichal do 23 s babami, skús čítať pozornejšie
Daniel 03.10.2013
OPRAVA : kritizovat
Daniel 03.10.2013
Je tazke rozhodovat o tom co je spravne a co nie a je tazke krotozovat niekoho druheho , kazdy by sa mal pozriet sam na seba a potom hodnotit vyroky druheho... Je to jeho nazore aj ked s nim mnohy nesuhlasia ALE on by si mal uvedomit ze je vykonnym riaditelom aspolocnosti ktora sa u v clanku vyhlasuje za celosvetovu jednotku vo vyrobe cestovin a preto by si mal davat pozor co povie do medii aby sa na spicke udrzal. nema to nic spolocne so slobodou prejavu nech ma nazor aky chce ale vzhladom k funkcii by si mal davat pozor co vyhlasi aby neposkodil meno spolocnosti lebo predovsetkym nereprezentuje v mediach seba ale svoju spolocnost
Lukáš 03.10.2013
Nepochopim na co to niekto riesi to ze jednoducho ich target market su tradicne rodiny a nie gay tak co povedla co je marketingova vec ich a riesit to nejakymi podpismi je blbost
Kaňka 03.10.2013
Homofobie jako target marketing?:-(
Anna 02.10.2013
Vidíte, já sáhnu radši po té první :)
Homolulu 03.10.2013
Po které, Aničko, po které...???
Filip 01.10.2013
Nechápu proč každy musí mýt rad buzny ?
Milan 03.10.2013
mýt ? :-))
Niki 03.10.2013
Nemusí mít rád, stačí když nebude nenávidět.
Kabukimono 03.10.2013
Já rád umývám buzny, pěkně vydrhnout chobot a pytlík ve sprše dobře vyvinutému poživateli špaget, to je moje.
Mira 29.09.2013
Ted uz to omluvou nezachrani, nejspis si uvedomil, jak mu po tech kecech klesl obrat a spolecnici ho museli dojebat , ale omluvu uz si muze nabouchat do kecek, smejd!
Peter 03.10.2013
To uz clovek nemoze mat svoj vlastny nazor? Kde je sloboda? Kto urcuje, ktory naozr je spravny a ktory nie? Kritizuju fasistov a komunistov a spravaju sa podobne.
Retro 03.10.2013
Svoboda jednoho ovšem končí tam kde začíná svoboda druhého..., Peter.
Martin11 03.10.2013
Som gay, ale po poslednom vyhlásení by som si Barillu kúpil. Uznať svoju chybu a ospravedlniť sa vyžaduje obrovskú odvahu a dáva príklad všetkým. Potešilo ma, ako sa ľudia zachovali, keď Barillu prestali nakupovať, ale toto ospravedlnenie oceňujem.
Max1987 04.10.2013
Až ti díky takovému výroku klesnou akcie firmy tak taky vytvoříš takovéto ospravedlňující video :)
reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag