reklama
cz / EN / esp

Podívejte se do zákulisí soutěže fitness

Trenér Michael Achberger se zúčastnil soutěže v kategorii men physique. Jaká byla jeho příprava? Více v našem článku.

reklama

Fitness lifestyle se stal součástí života mnohých z nás. Každodenní fitko, sledování si správné výživy ve správném množství. Pro mnoho lidí jsou to novinky, ale hodně z nás to bere už jako standard. Každý den se o sebe starat a být fit, mít pěknou a vysportovanou postavu, být výkonný.

 

Někomu tento standard stačí, vždyť stále se dají objevovat nové a nové věci i v této oblasti. Ale někdo to chce posunout dál. Posunout to na ještě vyšší úroveň. Já, jako osobní fitness trenér se také pohybuji ve světě fitness již delší dobu a postupně mě více a více lákalo vyzkoušet si nové a další věci mnou nepoznané - vyzkoušet si zasoutěžit, stát na deskách a ukázat, co jsem dosáhl v přípravě a porovnat se s ostatními.

 

Rozhodl jsem se proto vyzkoušet soutěž v men physique, což je našich končinách ještě relativně nová kategorie soutěží mužské kategorie fitness. Ale jako vstup do tohoto světa je to ideální.

 

Měl jsem menší přehled, do čeho jdu, tak jsem se soutěže až tak nebál. Jediným problémem, který jsem měl, bylo skloubení tréninku s mými pracovními povinnostmi tak, abych mohl dostatečně regenerovat - to je velmi podstatná složka přípravy na soutěž.

 

Jelikož se snažím držet si kvalitní formu během celého roku, tak jsem se soustředil hlavně na relativně krátkou objemovou fázi a hlavně zkvalitnění svalové hmoty. Proces přípravy trval od ledna do začátku května. V první řadě jsem snížil průměrný počet sacharidů a hlavně zkvalitnil jejich zdroj - ovesné vločky, rýže. A zařadil jsem vyšší počet bílkovin.

 

Postupem času, jak se blížila soutěž, jsem zařadil sacharidové vlny a snažil se snižovat průměrný příjem sacharidů a omezit další potraviny v jídelníčku. Začínalo to být náročnější, přidal jsem ještě více pohybu, kardia a najednou jsem byl unavenější a potřeboval jsem mnohem delší čas na odpočinek.

 

Náročné jsou hlavně poslední dva týdny před soutěží, které jsou velmi důležité pro celkový úspěch. Tady musí člověk zabrat nejvíce, jak se dá, všechno jde stranou a soustřeďuje se jen na sebe a svou přípravu.

 

Poslední dní před soutěží jsou velmi specifické - v určitě dny se člověk musí nasytit vody a omezit na maximum zdroje sacharidů, a v další dny zase přestat pít vodu na určitou dobu - u mě to bylo 2,5 dne bez vody. Nejprve jsem se toho bál, ale nebylo to až tak těžké, jak jsem si myslel. Poslední dny jsem přijímal sacharidy, abych svaly naplnil glykogenem a byly pevnější a větší. Kromě toho se člověk snaží odpočívat a odpočívat. Až na tu žízeň je to nejlepší období před soutěží.

 

V den soutěže si třeba dát pozor na co nejpřesnější nástup na pódium - aby se závodník stihl napumpovat a ukázat své svaly v co nejlepším možném světle. Nezbytností je i natření každého kousku těla speciální barvou, která ukáže svaly v těch nejkrásnějších tvarech.


Hodnotit mou první soutěž je náročné - vyzkoušel jsem to, byl jsem ve své životní formě, poznal jsem další stránky svého organismu, co všechno dokáže a zpevnil si svoji vůli. Jelikož byla konkurence opravdu velká, složená ze zkušených závodníků, tak jsem, bohužel, neuspěl. Věřím, že příště se posunu ještě dál a posunu si své osobní hranice.

 

Autorem článku je trenér Michael Achberger, který působí v Bratislavě. Pokud máte zájem o lekce s Michaelem, napište mu na email michael.achberger@gmail.com

 

Michael Achberger, foto Michaela Berg / 09.05.2015
Související
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag