reklama
cz / EN / esp

Posilování nohou: don´t skip the leg day!

Posilováním nohou pomůžete i jiným svalovým partiím. Podívejte se na video našich dvou trenérů.

reklama

Nohy patří u mužů k opomíjeným partiím. A to je škoda! Vynecháváním tréninku nohou snižujete svůj potenciál růstu ostatních partií - bicepsu, prsou, ramen… Důvodem je hlavně to, že pokud máte více svalů i na nohou, tak se zvyšuje i vaše produkce testosteronu a tím zajistíte výraznější růst i pro vaše oblíbenější partie těla. Takže žádné SKIP LEG DAY, ale LOVE LEG DAY!

foto: trenér Michael Achberger

Jefferson squats

Je to méně známé cvičení. Pomáhá však budovat vnitřní stranu stehen. Položte si činku mezi nohy, tak aby byla kolmo k nohám. Uchopte činku jednou rukou před vámi a druhou ruku držte za zády. Dřepněte si s rovnými zády, vaše stehna musí být rovnoběžné s podlahou při dřepu. Činka se při tomto pohybu dostane mezi vaše stehna. Vraťte se zpět do původní polohy.
Proveďte takto čtyři série po deseti opakování na každou stranu.

 

Overhead squat

V této verzi dřepu držíte tyč se závažím přímo nad hlavou. Postavte se nohama na šířku více než je šířka ramen, prsty na nohách musí směřovat od středu. Uchopte činku pomocí širokého úchopu, lokty a ramena jsou v pevné konstrukci. Tyč máte celou dobu nad hlavou. Pokrčte kolena a proveďte dřep tak, abyste dostali stehna nejvíce do rovnoběžné polohy s podlahou.
Proveďte takto opět čtyři série po deseti opakování.

 

Dumbbell step ups

Toto cvičení posiluje jak vaši koordinaci, tak i svalstvo nohou. Postavte se před lavičku a uchopte činky do každé ruky. Stoupněte levou nohou na lavičku, přitáhněte k ní pravou nohu, ale nepokládejte a vraťte pravou nohu zpět. Nohy vyměňte.
Proveďte takto tři série po deseti opakování na každou nohu.

 

Barbell single leg squat

Zapojením každé nohy zvlášť zpevníte rovnoměrně obě nohy, zároveň toto cvičení může sloužit jako posílení nohou po zranění nebo úrazu. Umístěte lavičku před sebe. Položte si činku na ramena. Položte jednu nohu na lavičku a druhou nohu mějte pevně na zemi. Postavte se zády k lavičce. Provádějte dřepy na jedné noze. Pozor na to, abyste tělo nepředkláněli příliš dopředu.
Na každou nohu proveďte 12 opakování po třech sérií.

foto: trenér Karol Berta

Autorem článku je trenér Michael Achberger, který působí v Bratislavě. Pokud máte zájem o lekce s Michaelem, napište mu na email michael.achberger@gmail.com

Michael Achberger / 31.07.2015
Související
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag