reklama
cz / EN / esp

Rady, jak se chovat při outdoorových sportech

Příjemné teploty nás lákají ke sportovním aktivitám venku. Přečtěte si pár rad od profi trenéra Michaela Achbergera, jak si venkovní sportování užít.

reklama

Sportování ve fitness centrech se stává již běžnou součástí života mnohých z nás. Během zimy tvrdě makáme na strojích, běháme na běžeckých pásech, abychom byli během léta v dobré formě. S rostoucími teplotami roste i naše chuť na outdoorové aktivity.  Cvičení venku však s sebou nese určitá rizika. Proto dbejte mých rad a vyhněte se různým zdravotním obtížím. Cílem je přeci si dostatečně užít trénink na čerstvém vzduchu.




Hydratujte vaše tělo

Během tréninků je nutné, aby vaše tělo bylo stále dostatečně hydratované. Pokud jste již žízniví a začnete s tréninkem, tak to určitě nebude ten nejlepší nápad. Měli byste pít denně 2 - 3 litry tekutin během letního období. Během tréninku byste měli pít i tehdy, pokud necítíte žízeň. Tekutiny přijímejte během tréninku každých 15 až 20 minut. Vhodným zdrojem tekutin během tréninku jsou iontové nápoje, které vám zlepší svalové reakce. Vyberte si ale takový nápoj, který není přesycen cukry.

 

Trénujte ve správném čase

Doporučuji vám trénovat brzy ráno, pozdě odpoledne nebo večer, kdy není slunce tak intenzivní. Pokud však trénujete v těch nejvyšších teplotách, pro jistotu snižte tréninkovou intenzitu.

 

Chraňte se

Při outdoorovém tréninku je třeba, abyste se chránili před sluncem opalovacím krémem. Nestačí se jen natřít jednou před samotným tréninkem, aplikujte krém i během tréninku, díky potu se totiž snižuje jeho účinnost.

 

Správně se oblečte

Během teplých dní odhoďte kompresní kalhoty a trička, a snažte se oblékat ve volnějším stylu. Jednoduché, bavlněné a určitě i stylové oblečení je nyní vhodnější než syntetické kompresní oblečení. Tělo si umí odvést teplo i samo - pokud je to možné, tak nenoste ani čepice, zabraňujete tak odvodu tepla z těla.

 

Kontrolujte si teplotu

Pokud trénujete v přírodě, je třeba, abyste měli vaši teplotu pod kontrolou. Pozorujte vaše tělo, jak se chová - svalové křeče, škubnutí v oku, píchání v boku mohou být znamením, že trénujete v příliš vysoké intenzitě a vaše tělo se přehřívá. Měli byste zpomalit, dostatečně se hydratovat a postupně to zkusit znovu. Když to nepůjde, nic se neděje, příště budete opatrnější. Z tréninku musíte mít radost!

 

Autorem článku je trenér Michael Achberger, který působí v Bratislavě. Pokud máte zájem o lekce s Michaelem, napište mu na email michael.achberger@gmail.com

foto: trenér Michael Achberger

Michael Achberger / 06.05.2015
Související
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





Robin 11.05.2015
Během tréninku by se naopak mělo pít jenom minimálně. Srdce musí pak zbytečně přečerpávat nadměrné množství krve, zbytečně se tím zatěžuje... Nejlepší je pít před tréninkem 30 -60 min), ale nikdy ne více než půl litru a pak doplnit tekutiny po tréninku, během si jenom hltnout pár doušků, aby se zvlhčila ústa. Co se týče hysterického chránění se před sluncem, od toho už většina odporníků dnes taky upouští. Nejnovější studie naopak dokazují, že lidé mají nedostatek vitamínu D, krémy s UV filtrem znemožňují jeho syntézi v kůži. Doporučuje se trávit na slunci denně 10 i 20 minut bez krému.
reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag