reklama
cz / EN / esp

Vytvořte si vlastní kruhový trénink

Máme pro vás tipy od profi trenéra na vlastní kruháč. Jak na to?

reklama

Kruhový trénink, kruháč. Kdo chodí sem tam do fitka, asi o něm něco slyšel, pro úplné začátečníky máme návod, jak na to. Hodí se i pro cvičení v domácím prostředí nebo třeba v hotelu. Poradil nám profesionální trenér Karol Berta.

„Vytvořit si vlastní kruhový trénink je velmi jednoduché. Jeho naplánování jsem nastavil podle několika pravidel, bez kterých by příprava a realizace nebyla efektivní a správná.“, říká trenér.

 

Pravidlo č. 1:

Naplánujeme a  vybereme si alespoň šest základních cviků, na kterých procvičíme celé tělo. Například dřepy, výpady, kliky, tricepsové kliky, leh-sedy, výskoky z podřepu, zvedání pánve z lehu s pokrčenými nohami, dřepy naširoko s tlakem na ramena s jednoručkami, angličáky (kliky s výskokem).

K těmto základním cvikům si vybereme jedno kardio cvičení, jako jumping jack, skákání přes švihadlo, výskoky z podřepu nebo výpadového postavení.

foto: jako aerobní aktivitu můžete zařadit tzv. jumping jacks

 

Pravidlo č. 2:

Pokud jste si vybrali šest základních cviků, rozdělte si je na polovinu. Každý ze cviků v sérii provádějte po dobu 50 sekund, mezi cviky nedělejte žádnou pauzu. Po odcvičení všech třech cviků si dopřejte maximálně minutu na vydýchání. Potom přidejte aerobní cvik po dobu 30 až 60 sekund. Toto opakujte 3 až 5 krát, podle sil i vícekrát, ale pamatujte na to, že vás čeká ještě to samé s druhou polovinou vámi vybraných cviků.

 

Pravidlo č. 3:

Nezapomínejte na měření času, každý cvik si stopujte, i odpočinek. Zároveň pravidelně doplňujte tekutiny i během cvičení.

 

Na závěr vám trenér Karol Berta sestavil příkladný kruhový trénink:

-           rozcvičení, běh na místě (5 minut)

 -          strečink celého těla

 -          první okruh (dřepy, kliky, tricepsové kliky, skákání přes švihadlo) opakujte 3x

 -          pokračujte druhým okruhem

foto: u dřepu je důležité mít kolena za špičkami bot, rovná záda a úhel v kolenou kolem 90 stupňů.

foto: u kliku se neprohýbejte v zádech

foto: tlačte lokty k sobě, jen tak správně procvičíte triceps

Karol Berta pracuje jako fitness trenér, trenér atletiky a kondiční atletiky. Sportu se věnuje od malička, pochází ze sportovní rodiny (otec reprezentant ČSR, matka trenérka fitness).  Jako vrcholový atlet (běh) získal ocenění na nejvyšších slovenských závodech. Momentálně se připravuje na soutěže v kategorii fitness model.

foto: trenér Karol Berta

Podílí se rovněž na projektu HD Fitness společně s Michaelem Achbergerem (znáte již z našich předchozích článků), který spočívá v trénování klienta s maximálně individuálním přístupem a s novými metodami. Pokud chcete s Karolem v Bratislavě trénovat, napište mu na email karolberta9@gmail.com

 

Jak trenéři Karol a Michael cvičí, uvidíte v těchto videích:



Karol Berta / 09.10.2014
Související
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag