reklama
cz / EN / esp

Posilování 3. díl: Upoutejte pozornost svým hrudníkem!

Náš seriál pokračuje dílem o hrudníku aneb "pořádné kozy"!

reklama

Skutečně silný a mužný hrudník, který se rýsuje i přes košili, upoutá pozornost vašeho protějšku a vzbuzuje respekt. Pojďme se společně podívat, jak ho správně vytvarovat. Následující cviky kombinují klasické cviky na hrudník s netradičním provedením, čímž přispívají k novému růstovému impulsu a především se zaměřují na dokonalý tvar prsních svalů.
 
Klik na úzko

Není nic lepšího než kvalitní základ. A základ je umět cvičit s vlastní váhou. Klik je všestranným cvikem zapojujícím pomalu celé tělo, především však prsní svaly, triceps, přední delty a při správném provádění břicho i celý ramenní pletenec. Tento cvik můžete provádět buď klasicky s nataženýma nohama, nebo na kolenou. Nebojte, dávno se neříká dámský klik. Je to prostě klik na kolenou, lehčí varianta. U obou však platí stoprocentní rozložení váhy a především zpevněný trup tak, abyste se neprohýbali v oblasti spodních zad. 
V čem však spočívá náš cvik? Mějte ruce u sebe! Ideálně pár centimetrů od sebe, nikoliv na šířku jako u klasického cviku. Pozor ovšem během provádění na lokty. Ty musí stále směřovat ven od těla, jakmile je stočíte k tělu, máte tricepsový klik.
Tento cvik je super na rozvoj vnitřní části prsních svalů a krásně zvýrazňuje onu rýhu mezi prsními svaly. 

 foto: u kliku na úzko mějte dlaně u sebe

 foto: tělo držte v jedné rovině

 


Roll klik

Na zemi a u kliku ještě chvíli zůstaňme. Tentokrát k tomu budeme potřebovat jednu činku, zcela jedno jak těžkou. U tohoto typu kliku doporučuji začít na kolenou, protože je poměrně těžký. Jde v podstatě o spojení dvou cviků dohromady, kdy každá půlka těla dělá něco jiného.
Připravte se na kolenou, jedna ruka na straně připravena jít do kliku, v druhé držte činku u země. Začněte se pohybovat směrem k zemi tak, aby ruka na zemi šla do kliku a ruka s činkou rolovala činku vpřed. Snažte se udržet tělo ve vodorovné a stabilizované poloze. Jakmile se dostanete k zemi, vraťte se do výchozí pozice. Po  pár opakováních ruce prostřídejte. Celé provedení musí být plynulé a tělo musí fungovat jako celek. Tady se ukáže, jak moc máte pevný střed těla.  
 

foto: pokud začínáte s posilováním, klidně se opřete o kolena
 

foto: pohybujte se plynule

 

 

Tlaky s vytáčením

Opět klasický cvik na rozvoj prsních svalů, ovšem v detailu trošku jiný. Připravte si lavičku, ideálně lehce nakloněnou, a pár jednoruček. Lehněte si na lavičku, nohy musí být pevně na zemi a záda pevně na lavičce. Ve výchozí pozici držíte činky tak, že lokty svírají pravé úhly a jsou zhruba ve výši ramen. Činky držte tak, že hřbet ruky míří směrem k obličeji. S výdechem přemístěte činky tlakem nad hrudník, čímž stlačíte prsní svaly a donutíte je tak k práci. A aby pracovali ještě o kousek víc, vytočte ruce tak, aby ve finální pozici, kdy máte ruce s činkami natažené nad hrudníkem, byl hřbet ruky otočený naopak, směrem k nohám. Vyžaduje to trochu koncentrace, ale stojí to za to. 
 

 

foto: držte lokty v pravém úhlu
 

foto: ve finální pozici mějte hřbet ruky otočený k nohám


Spodní přítah

Tento cvik je opravdu netradiční, pravděpodobně jste ho nikdy neviděli. Má ovšem úžasný účinek na spodní část prsou a navíc zapojuje významným  způsobem biceps
Vezměte si jednoručku a postavte se do předklonu jednou rukou opírajíce se o stehno. Druhou ruku (ve které máte činku) lehce pokrčte a obloukovým pohybem přitáhněte činku k protilehlému rameni. Nezapomeňte se přitom trochu soustředit, že hlavní práci mají odvést prsní svaly, nikoliv rameno a biceps. A nezapomeňte si prostřídat ruce, ať to máte komplet. Jako já:-)

foto: mírně se předkloňte a opřete se o stehno
 

foto: obloukem činku přitáhněte

 

V příštím dílech se společně zaměříme na další svalové partie. Pokud se chcete dozvědět více informací, napište mi na moji stránku na facebooku. 
 

Děkujeme Holmes Place Karlín za poskytnutí prostor.

Tomáš Frýda / 08.11.2013
Související
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





Ondřej 13.11.2013
Možná by byla k jednotlivým cvikům fajn i krátká videa.
Pat 14.11.2013
U nekterych cviku by video bylo fajn.
A taky doufam, ze freshgaymag vydrzi v tomto serialu dele nez par dilu na jednotlive svalove skupiny!?
Redakce 16.11.2013
Děkujeme za reakci, videa plánujeme. Celkem pro vás máme připraveno 9. dílů. Po skončení seriálu pokračování vyhodnotíme...
Ton 12.11.2013
Kliky podle mě nejsou moc na budování hrudníku .. hlavně tlaky s jednoručkama a kladky
Tom 12.11.2013
To ano, ale my se tu snažíme ukázat i jiné možné cesty ve fitness...
Hanz 11.11.2013
Diskuse u článku o poppersu není ? Zřejmě proto že placená reklama na poppers vám asi nesmrdí, že ?
Redakce 11.11.2013
článek o poppers na Fresh Gay Magazinu nemáme...
Pat 14.11.2013
Co ma poppers spolecneho s timto clankem, respektive s cvicenim obecne?
Pavel 11.11.2013
Konečně nějaký magazín, který gay život bere normální cestou a nikoliv cestou trendy vykroucené pipinky, která dělá ostudu. Díky za články.
Pat 14.11.2013
Pavle, plne s tebou souhlasim!
reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag