reklama
cz / EN / esp

Seriál: začínáme s posilováním. Nezapomeňte se zahřát!

Dnešním dílem začínáme seriál o posilování s trenérem Tomášem Frýdou.

reklama

Největší chybu, kterou můžete udělat v posilovně, je přijít a hned začít cvičit. Vystavujete se tak riziku zranění, protože v tu chvíli jednoduše tělo není připraveno na nadcházející fyzickou aktivitu. Dobře se rozehřát je základ a bez toho by neměl žádný trénink začít. Zabere vám to pár minut a správně se tak nastartujete. A pokud vám běhací pás nebo rotoped přijdou až příliš nudné, pojďte vyzkoušet náš netradiční způsob, jak se rozehřát.

 

Tabata


Obecně se podobný sled cviků jmenuje Tabata a jde v podstatě o krátký intervalový kruhový trénink. Základem jsou čtyři cviky ve třech sériích, které jdou přímo za sebou. Každý cvik provádíme 20 vteřin a pak máme 10 vteřin na pauzu. Sečteno podtrženo 6 minut kvalitní přípravy na ještě kvalitnější trénink.
 
Cviky do této "rozcvičky" jsem vybral tak, aby zapojovaly celé tělo a přitom byly odlišné.
 
Prvním cvikem je skákání přes švihadlo. Má dvě kritéria. Dopadat na špičky a nezamotat se. Nemáte švihadlo? Nevadí, skákejte na místě, jako kdybyste ho měli.
 


foto: když nemáte švihadlo, skákejte na místě

 

Druhým cvikem je klasický dřep s vlastní váhou. Zapomeňte na to, co nás učili na tělocviku ve škole. Správný dřep je prováděn tak, že první se pohybuje pánev směrem dozadu. Je to jako kdybyste si sedali na záchod. K udržení stability slouží natažené ruce dopředu. Jeden tip-když jste v dolní pozici, mrkněte se na svoje špičky. Nevidíte si na ně přes kolena? Vždycky si na ně musíte vidět!

foto: výchozí pozice pro dřep

 

foto: konečná pozice při dřepu. Pozor na špičky!

 

Třetím v pořadí je klasický klik. A to buď s nataženýma nohama nebo na kolenou. Záleží na vás, co zvládnete. Důležité je mít váhu vpředu na rukou, mít srovnaná vytažená záda, dívat se do země a mít zpevněné břicho. Když jdu dolů, nadechuji se, výdech přichází, když se odtahuji od země nahoru.

foto: výchozí pozice pro klik

 

foto: snažte se mít tělo v jedné rovině

 
Poslední do série je tzv. horolezec. Je to cvik, který je zaměřen na střed těla. Ve výchozí pozici mějte natažené nohy i ruce. A pak střídavě přitahujte s výdechem kolena k loktům. Pravé k levému a naopak. Snažte se udržet pánev na místě.
 

foto: výchozí pozice při cviku zvaném horolezec

 

foto: pravé koleno směřujte pod tělem k levému lokti

 

foto: a obráceně... levé koleno k pravému lokti

 

Po takovém zahřátí je vaše tělo připraveno na další fyzickou aktivitu a vám tak nehrozí žádný úraz kvůli zhuhlosti svalů.

V příštím dílech se společně zaměříme na jednotlivé svalové partie. Pokud se chcete dozvědět více informací, napište mi na moji stránku na facebooku.

 

Děkujeme Holmes Place Karlín za poskytnutí prostor.

Tomáš Frýda / 22.10.2013
Související
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





Markéta 07.03.2016
Přehledné a smysluplné články, dozvěděla jsem se, co jsem potřebovala. Moc děkuji :-)
Markéta 07.03.2016
Přehledné a smysluplné články, dozvěděla jsem se, co jsem potřebovala. Moc děkuji :-)
reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag