reklama
cz / EN / esp

Chcete zpomalit proces stárnutí? Jezte ořechy!

A nejen to. Máme pro vás tip od starých Číňanů na nejzdravější ovoce na světě.

reklama

Ořechy a semena bychom měli zařadit do našeho denního jídelníčku, protože obsahují důležité složky stravy.  Vitamín B, hořčík, vápník a fosfor v těchto potravinách obsažený napomáhá funkci mozku a nervové soustavě. Ořechy jsou vysokým zdrojem kvalitních bílkovin. Tuky, tvoří nenasycené mastné kyseliny, což prospívá nervové soustavě, pokožce, játrům a sliznicím. Semena i ořechy mají vyšší obsah vápníku než mléko.

 

Pro nervovou soustavu jsou nejvíce vhodné kešu oříšky, protože mají vysoký obsah hořčíku, draslíku, zinku, vitamínu skupiny B, niacinu, kyseliny pantotenové a nenasycených mastných kyselin. Železa obsahují více než hovězí maso. Působí při stavech nervozity, podrážděnosti, únavě a depresích.

 

Při výpadcích paměti a špatné koncentraci příznivě působí také para ořechy. Obsahují velké množství tuků a jsou bohaté na proteiny a minerály, které dodávají hodně energie. Selen chrání buňky a snižuje riziko vzniku rakoviny prostaty a močového měchýře. Vitamín B1 působí příznivě pro ty, kteří se pokouší přestat kouřit.

foto: lískové oříšky jsou bohaté na vlákninu, vápník, hořčík, zinek a biotin

U sportovců jsou velmi oblíbené lískové oříšky, protože podporují celkové zdraví. Obsahují kyselinu listovou a vitamín E, který obnovuje tvorbu buněk. Kromě toho jsou bohaté na vlákninu, vápník, hořčík, zinek a biotin.

 

Hladinu cholesterolu příznivě ovlivňují vlašské ořechy, protože obsahují vitamín E. Tento vitamín neutralizuje (špatný) cholesterol a krevní tuky, a současně zvyšuje hladinu (dobrého) cholesterolu.

 

Pro diabetiky jsou velmi vhodné mandle, protože neobsahují žádné sacharidy, mají vysoký obsah vlákniny a železo regulující hladinu cukru v krvi.

 

Vyšším obsahem draslíku, vápníku, železa a fosforu se mohou pochlubit pistácie. Draslík pomáhá snižovat krevní tlak a rovněž jako vlašské ořechy snižují i pistácie riziko kardiovaskulárních onemocnění.

foto: kombinace ořechů a čokolády je vhodná jako dopolední svačina

Některé druhy ořechů jsou obalovány v hořké čokoládě, kterou tvoří minimálně 65% kakaové hmoty. Jak je známo, hořká čokoláda zvyšuje výkonnost organizmu a působí v těle jako antioxidant. Díky obsahu kofeinu zlepšuje postřeh a schopnost soustředění. Draslík působí proti stresu a hořčík zabraňuje tvoření krevních sraženin a příznivě působí na funkci mozku. Ve spojení s oříšky je to výborná kombinace na dopolední svačinu.

 

Zdravý životní styl můžete rovněž podpořit konzumací semínek. Dýňová semínka jsou zdrojem zinku, který je důležitý pro imunitu organismu, zdravé vlasy a nehty, příznivě působí na prevenci problémů s prostatou a dobrou sexuální potenci.

Lehce stravitelná jsou slunečnicová semínka. Ta obsahují omega-6 mastné kyseliny, vitamín E a B1, hořčík, železo, vápník a fosfor. Příznivě působí při srdečních chorobách, na suchou pokožku a mají dobrý vliv při duševních problémech. Kdo potřebuje nabrat novou sílu, ten konzumuje právě tato semínka.

 

Správné zažívání a čištění ledvin podporuje lněné semínko. Obsahuje nenasycené mastné kyseliny (omega-3, omega-6), lecitin a příznivě působí na kardiovaskulární a pohybový systém.

 

Při chudokrevnosti a pro krásnější vlasy a nehty lze konzumovat sezamové semínko. Obsah vitaminu B, hořčík a fosfor z něho dělají lék na deprese, zinek zlepšuje imunitu a metabolismus.

 

Denní dávka by měla činit dvě hrsti ořechů nebo hrst semínek. Nejlepší skladování je v suchu a temnu. Kvůli obsahu tuků dochází při dlouhodobém skladování ořechů v přírodním stavu ke žluknutí, proto je raději kupujeme častěji a čerstvé.

 

Zdravá svačina se dá rychle nahradit sušeným ovocem. Cukry, minerály a vitamíny jsou v sušeném ovoci zastoupeny mnohem více než v čerstvém. Pomáhají při trávení a rychle obnovují spotřebovanou energii.

foto: rostlina Goji

Proces stárnutí zpomaluje kustovnice čínská tzv. Goji. Jedná se o nejzdravější ovoce na světě, které obsahuje 18 druhů aminokyselin, 21 stopových prvků (železo, měď, fosfor, vápník, selen) a vitamíny B1, B2, B6, C a E.

 

Všechny tyto potraviny a mnohem více naleznete na stránkách www.vsenakoupite.cz

 

 

 

komerční prezentace / 12.10.2013
reklama

Komentáře k článku

Vážení čtenáři, o vaše názory velmi stojíme. Chceme však, aby diskuse měly smysl. Proto vás prosíme, diskutujte slušně a k tématu článku. Příspěvky, které ve slušné a kultivované diskuzi nemají místo, mažeme.

Nový komentár





Petr Grygar 17.10.2013
Je pravdou, že ořechy, zvláště vlašské, jsou nejen vydatným zdrojem energie, ale i koenzymu Q 10, který je - jak známo - "vitamínem mládí." Navíc mají vl.ořechy i výborný vliv na psychiku - dodávají psychickou energii, zlepšují náladu... Ideální v kombinaci s čokoládou, jako je např. Studentská pečeť a zapíjeny energy drinkem, jako je např. Semtex nebo Big shock. Díky vřele autorovi tohoto článku za cené informace!!!
Dan 18.10.2013
s těmi energy drinky to je jako vtip, že?
Pavel 13.10.2013
A na erekci jsou dobre arasidy, to fakt nekecam. A kustovnici cinske se taky rika zazracne ovoce.
Petr Grygar 17.10.2013
Pavle, jestli jsou na erekci dobrý arašidy, to nevím. Každopádně jsou na apetenci i potenci dobrý mandle. Nejlíp nesolený, jen vyloupaný. V ideálním případě zapíjený energeťákem, jako je např. Semtex nebo Big shock. Účinek je zaručenej! Tágže: vřele doporučuju!! :-))
Grimasa 03.02.2015
Je to blábol,protože energeťáky obsahují kofein a taurin a ten jak známo zvyšuje krevní oběh tím,že zúží cévy aby krev proudila rychleji,ale tím podstatně snižuje zásobování penisu krví a tím snižuje erekci,jak její kvalitu tak její trvání.
Grimasa 03.02.2015
Je to blábol,protože energeťáky obsahují kofein a taurin a ten jak známo zvyšuje krevní oběh tím,že zúží cévy aby krev proudila rychleji,ale tím podstatně snižuje zásobování penisu krví a tím snižuje erekci,jak její kvalitu tak její trvání.
reklama

reklama

reklama


Najdete na FreshGayMag